Ajuntament de Montornès del Vallès
Facebook Instagram

Contactar

93 568 63 67 - (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

Avui entrem a classe de... Noves Tecnologies

Alumnes de segon curs de Llenguatge Musical
Exercici de reconeixement auditiu
Alumna completant un exercici
13/02/2014

Avui hem entrat a una classe de 2n de Llenguatge Musical a la part de Noves Tecnologies. En aquesta part, els alumnes de tots els cursos treballen els continguts de teoria de la música i l’oïda, amb dictats i audició.

Avui els alumnes estan treballant amb un JClic, una aplicació informàtica que els permet fer activitats de tot tipus per treballar els continguts que estan programats per aquets mesos d’hivern. A partir de la cançó El Cervató, els alumnes han escoltat aquesta cançó per familiaritzar-s’hi i fixar-se amb les notes, les figures rítmiques i el compàs.

Més endavant han treballat conceptes com els intervals que apareixen a la cançó mitjançant activitats de relació, i el reconeixement auditiu de notes musicals a partir de seqüències melòdiques del Cervató.

Els alumnes han d’estar atents i s’hi han de fixar bé, perquè tots els resultats que fan de cada exercici queden enregistrats a cada ordinador. I per acabar la classe, han realitzat un puzle amb una imatge de la cançó treballada.

A les altres dues classes de Llenguatge Musical (a veu i a ritme), aquesta cançó la seguiran treballant des de diferents punts de vista, és a dir, a la part de veu cantaran la cançó i en treballaran la lectura i l’afinació, i a la part de ritme treballaran la lectura rítmica i les figures que apareixen a la cançó.

L’ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (les TIC) és una metodologia pedagògica innovadora al món de les escoles de música, posada en marxa l’any 2007 a Montornès, i amb l’objectiu de millorar la motivació dels alumnes i que aquests adoptin un rol actiu durant el seu aprenentatge a l’aula. I d’aquesta manera, cada alumne podrà seguir el seu ritme d’aprenentatge amb la possibilitat de rebre una atenció individualitzada per part del professor.